Saturday, February 23, 2008

MONYET...OOO... MONYET



MyCartopia.com Click here to get one




25 feb 08, masa nak saya balik dari kebun nampak monyet2 ni, ada karipap dalam beg, apa lagi umpan karipap nak ambil gambar , sekali datang berpuluh2 ekor dari anak2 sampai ke bapak, karipap nya ada dua biji je pulak.

POSING...

MONYET KURUS

HABIS PAGAR BENGKOK2

HEHEH...

MONYET NI LAPAR


........................................................................................................................................................................


22hb feb, tengah repair2 pondok, dengar bunyi riuh dalam kolam, rupanya monyet2 tengah mandi, ada yang berenang dan ada yang kepoh tepi kolam, kelakar pulak tengok. Teringat nak ambil gambar, bateri pulak habis. Ini lah kali pertama saya tengok monyet2 berenang.

Hari ni 23 feb 08, tengah bancuh simen nak buat tangga , tiba-tiba dengar bunyi bising, nampak monyet-monyet tengah bergaduh. Saya buat tak kesah, tapi bunyi makin riuh, saya capai parang panjang dan berjalan kearah monyet2 tu. Banyak nya. Bila nampak saya datang semua lari lintang pukang. Nampak seekor monyet besar, ada tetek panjang, tapi nampak macam jantan , bapak monyet kot, luka, tangkap dan bawa balik kepondok, banyak gambar dia saya ambil, tapi bila nak masukkan dalam PC secara tak sengaja semua gambar2 tu terpadam ( terdelete ) agaknya tak diizinkan ambil foto dia dalam keadaan macamtu, jadi tak ada lah gambar dia. Keadaannya memang teruk. Kesian tengok, sementara tu cepat2 buat kan reban untuk dia, memang sebelum nya ada niat nak bela anak monyet, tapi yang ini bapak monyet. Tak kisah lah, asalkan monyet, malangnya belum sempat reban tu siap, monyet tu pun MATI.

..................................................................................................................................................................

KOMEN

KOMEN TEKAN SINI
Anonymous Anonymous said...

Kesian, mati lak monyet tu ek huhu

June 8, 2008 9:47 AM


Anonymous Anonymous said...

Kalau dapat anak dia yang baby tu ok gak, boleh bela tu...

June 10, 2008 4:41 AM

3 comments:

Anonymous said...

Kesian, mati lak monyet tu ek huhu

Anonymous said...

Kalau dapat anak dia yang baby tu ok gak, boleh bela tu...

Anonymous said...

0oit o0o0it
pehal la korang pi dera moyet sekor tu
hu hu ... apalah dosa monyet tuh!